2017. aug 11.

Ezért költesz akár 30 százalékkal is több pénzt a fesztiválokon

írta: Gyömbér Béla
Ezért költesz akár 30 százalékkal is több pénzt a fesztiválokon

Big Datának pedig még jó lehetsz Te is

Aligha lehet őszintébb marketingszöveget létrehozni, mint a FestiPay weboldala, ahol kerek perec leírják, hogy a fesztiválok számára a készpénzmentes fizetési szolgáltatások többek között azért olyan fantasztikusak, mert többet költ így a fogyasztó, mint egyébként.

Meg persze kényelmes és biztonságos. Mondjuk az nem egészen világos számomra, hogy ez mivel jobb, mint a PayPass rendszer (leszámítva, hogy 30mp helyett 3mp a fizetés), feltéve persze, ha egyáltalán úgy gondolnám, hogy a PayPass rendszer, amúgy jó. 

Szóval lényeg a lényeg, a hatalmas biztonságért és kényelemért a felhasználók 10-30 százalék globális többletköltekezéssel fizetnek, ami nyilván rendben van a szabad piacgazdaságban, bár a 30 százalék az éppen nem tűnik nekem kevésnek.

audience-1850119_960_720.jpg

Persze a felhasználó élménye a legfontosabb, mondhatni számára is megfizethetetlen, ha pedig valaki képtelen ezt megérteni, akkor mehet olyan fesztiválra, ahol még nem büdös a papírpénzt elfogadni. Bár, őszintén szólva itt is sorba kell állni, és éppen lehet is vele fizetni, csak nem egy doboz sörért, hanem a virtuális kártyapénzért.

A pszichológiáját nyilván nem kell magyarázni, ezek a megoldások ugyanis eltávolítják a fogyasztót a valódi pénzügyi helyzetétől, nem látja apadni a pénztárcát, nem kap sms-t, nem zizeg a mobilja a kedvenc előadójára csápolás és/vagy Facebook képszerkesztés-feltöltés közben a bankjától, hogy mennyi az annyi igazából.

Mivel ez a rendszer mindenki szerint rendkívül jó, hogy van, így nem is igazán meglepő, hogy a FestiPay weboldalán ugyanazon a felületen tájékoztatják az érdeklődőket arról, hogy 

"10-30%-l több a költés személyenként a készpénzmentes technológiával"

majd pár sorral lejjebb a legteljesebb természetességgel írják, hogy 

"A fesztiválkártyára nem mindenki szeret egyszerre nagy összeget feltölteni, egyrészt így kevesebbet költ (...)"

ami nyilván tökéletesen leírja, hogy mit gondolnak a fogyasztóról.

A rendszer fejlesztői fejében talán meg sem fordult még, hogy mekkora előny, hogy így nem kell mindenféle banki rendszereket összedrótozni, hanem ők maguk rendelkeznek valamennyi tranzakciós információval, ami a fesztiválok ideje alatt képződik. 

Pedig mindebből tökéletes Big Data lenne építhető, amiből pontosan látni lehet, hogy hány felhasználó váltott például az első csapolt sörről dobozosra, kinek mire jött meg az étvágya egy kis borozás után, milyen tranzakciós elveket követnek a felhasználók, amiből tipizálhatók a fogyasztók, ami pedig segíti a fesztiválnak fogyasztóknak leginkább megfelelő árképzést. 

Ha pedig összekapcsolja a felhasználó a virtuális pénztárcáját a fokozott biztonságot adó szolgáltatásokkal (amikor mindenféle adatok megadása után össze lehet párosítani a telefonkészüléket a kártyával), akkor ha akarná, azt is tudhatná legközelebb a rendszer üzemeltetője, hogy mit ettél tavaly nyáron.

Mindez természetesen nem probléma: egyfelől, mert nincs így, másrészt pedig azért, mert senkit nem zavarhat egy rendszer, ami ennyire jó a felhasználóknak, és ahol ilyen részletes és mindenre kiterjedő tájékoztatást kapnak a fesztiválozók az adataik kezeléséről.

Kép: pixabay.com

Ha tetszett az írás, akkor ne maradj le a következőről:

Szólj hozzá

adatkezelés Big Data adatvédelem és információszabadság FestiPay